MISSÄ KULTA ON?

Näyttää siltä, että et ole lisännyt vielä tuotteita ostoskoriin. Mikäli olet kiinnostunut sijoittamaan kultaan tai hopeaan, olet oikeassa paikassa. Selaa tuotteitamme ja mikäli tarvitset apua, ota yhteyttä meihin.

KATSO TAULUKOITA OSTA KULTAA

Ole hyvä ja tutustu näihin käyttöehtoihin, sillä niitä sovelletaan kaikkiin tilauksiin, ostoihin ja myynteihin, niin verkkokaupassa www.tavex.fi, puhelimitse kuin myymälässäkin tehtyihin. Tehdessäsi tilauksen ostaaksesi tai sopiessasi tuotteiden myymisestä Tavexille, hyväksyt seuraavat ehdot.

  1. Tilauksen tekeminen Tavexilta
  2. Tilauksen peruminen
  3. Jalometallien toimitus
  4. Vakuutus
  5. Myyminen Tavexille
  6. Hinnat
  7. Asiakkaan tiedot
  8. Immateriaalioikeudet

1. Tilauksen tekeminen Tavexilta

Asiakkaan lähettämä tilaus sivuston www.tavex.fi kautta on tahdonilmaus ostaa valitut tuotteet kyseisellä hetkellä voimassaolevaan hintaan. Asiakkaalle lähetetään tilausta käsiteltäessä automaattisesti lasku, jonka perusteella asiakas voi tehdä tilisiirron.

Asiakkaan tilaus on lopullinen, kun maksu on kirjattu Tavex Oy:n tilille.
Asiakkaan tulee tehdä tilisiirto yhden tunnin kuluessa tilauksen esittämisestä. Viikonloppuisin ja valtiollisina juhlapäivinä (ns. pankkivapaapäivä) katsotaan tunnin kuluessa suoritetuksi pankkisiirroksi seuraavan pankkipäivän aamuun klo 10.30 mennessä kirjatut maksut. Kun maksu on maksettu ja se näkyy Tavexin tilillä, ei tilausta ole enää mahdollista perua.

2. Tilauksen peruminen

Asiakkaalla on oikeus perua tilaus siihen asti, kunnes maksu tuotteista on suoritettu Tavexin pankkitilille. Tilaus peruuntuu automaattisesti, mikäli tilisiirtoa ei ole tehty vaaditun ajan kuluessa. Tavex Oy pidättää oikeuden perua tilaus, mikäli tuotteita ei ole mahdollista myydä poikkeuksellisen tilanteen johdosta. Tilauksen perumisen mahdollisia syitä ovat:

3. Jalometallien toimittaminen

Tavex lähettää tuotteet 24 tunnin kuluessa maksun kirjautumisesta Tavexin pankkitilille. Mikäli toimitus viivästyy tai tilattua tuotetta ei ole varastossa, Tavex ottaa aina asiakkaaseen yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostitse sopiakseen toimitusehdoista. Tilauksen toimituskulut pätevät Suomen sisäisissä toimituksissa. Tilattaessa tuotteita ulkomaille, toimituskulut määräytyvät tapauskohtaisesti. Tässä tapauksessa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä Tavexiin +358 9 68 149 149 tai tavex@tavex.fi.

4. Vakuutus

Tavex käyttää toimituksissa Postin postivakuutettuja lähetyksiä. Vakuutus on voimassa kuljetuksen ajan ja raukeaa, kun lähetys kuitataan vastaanotetuksi.

5. Sijoituskullan ja –hopean myyminen Tavexille

A. Takaisinostohinta

Tavexin verkkosivuilla www.tavex.fi mainitut takaisinostohinnat ovat ohjehintoja ja viitteellisiä siitä, mitä Tavex maksaisi henkilökuntansa tarkastamista ja hyväksymistä tuotteista kyseisellä hetkellä. Asiakkaan tuotteista saama summa voi olla enemmän tai vähemmän kuin Tavexin verkkosivuilla mainittu hinta, riippuen siitä milloin asiakkaan tuotteet vastaanotetaan sekä kullan tai hopean sen hetkisestä maailmanmarkkinahinnasta.

Sivuston takaisinostohinnat sijoituskulta- ja –hopeatuotteille pätevät ainoastaan Tavexin edustamien valmistajien tuotteisiin. Mikäli sijoituskulta- tai –hopealaatta tai –kolikko on jonkin muun valmistajan tuote, tai jos laatta/kolikko on naarmuuntunut, taittunut tai muuten vioittunut tai sen alkuperäispakkaus on avattu, Tavex ostaa tuotteen grammahintaan (hinnastossa XAU/XAG).

Laatat tai kolikot, joiden aitoutta on syytä epäillä, testataan hapoilla sekä leikkaamalla metallia. Kun kulta- tai hopeapitoisuus on saatu selville, tuotteet punnitaan ja tuotteesta maksetaan asiakkaalle hinnaston mukaisesti. Mikäli asiakas ei hyväksy tarjottua hintaa, tuotteet palautetaan asiakkaalle ja Tavex ei ole vastuussa mahdollisista testauksen aiheuttamista vaurioista.

B. Henkilöllisyyden todistaminen

Rahanpesusäädökset
Ostettaessa kultaa tai hopeaa yli 15 000 eurolla, Suomen laki velvoittaa tunnistamaan asiakkaan. Todistaakseen henkilöllisyytensä, asiakkaalla on oltava esittää jokin seuraavista dokumenteista:

Huomioithan, että kauppaa ei voida suorittaa, mikäli asiakkaalla ei ole esittää voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta.

C. Tavexin maksutavat

Asiakas voi tuotteita Tavexille myydessään valita haluamansa tavan vastaanottaa maksu:

1. Käteinen heti käteen
2. Siirto pankkitilille: asiakkaan on esitettävä voimassa oleva henkilöllisyystodistus:

6. Hinnat

Kaikki hinnat ovat euroissa. Mikäli asiakas haluaa maksaa jossakin muussa valuutassa, on hänen hyvä ottaa ensin yhteyttä Tavexiin sopiakseen vaihtokurssista sekä muista ehdoista: +358 9 68 149 149 tai tavex@tavex.fi.

7. Asiakastiedot

Tavex tarvitsee asiakkaan henkilötietoja ollakseen tarvittaessa yhteydessä asiakkaaseen koskien hänen tilaustaan tai muuta asiointia. Tavex ei luovuta asiakastietoja kolmansille osapuolille.

8. Immateriaalioikeudet

Kaikki logot, tekstit, kuvat ja ohjelmistot tällä sivustolla kuuluvat Tavex Oy:lle sekä muille Tavex-konserniin kuuluville sisaryrityksille.

Tekijänoikeus © 2016 Tavex Oy